RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er tors sep 09, 2010 1:58 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Faste numre i 2010
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH, DK
DASU har fået flikket et system til bestilling af faste numre klar nu.
Det ligger på http://www.dasu.dk/web/mrc/mrc_register men vær opmærksom på at der i reglementet står at numrene skal være 1-99, og at det derfor er lidt underligt at man kan købe numre helt op til 555.

http://tchobby.dk

Titel:
Danmarksmester

Geografisk sted: Skibby
Når numeret så er reserveret, hvor skal man så betale for det?

Silas

Electronics HITEC
Team LOSI TIRES
NITROTANE Fuel
BITTYDESIGN.net

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Nu er du jo i den fantastiske situation at du har nummer 1 i 2 klasser. Jeg tror faktisk ikke der skal betales for dem så.
Jeg kom videre til betalingen da jeg registrerede numre til mig selv og havde tastet mit DASU ID ind.

Titel:
Nybegynder
Nybegynder

Hej skal man ha et nummer, og kommer det til at koste penge?

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Trond skrev:

Det står i det tekniske reglement under 79.019 og 79.020
http://www.dasu.dk/web/mrc/reglement_7

Ja, man skal have et fast nummer. Hvis du er ligeglad hvilket nummer du får skal du ikke gøre noget så bliver der tildelt et til dig.

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

Der står i 79.020 at bilerne forventes at være nummererede ved ankomst til banen, og i 79.019 står nogle temmeligt specifikke krav til hvordan numrene skal være udformet. Er det så kørerens eget ansvar at få produceret numre der opfylder kravene? Eller kan man købe numre fra DASU man er sikker på at kunne komme gennem teknisk kontrol med - og som vil kunne klare sig igennem en evt. protestsag?

RB Fuel

RC-sport.dk

Titel:
Nybegynder
Nybegynder

SiGNOUT skrev:
Trond skrev:

Det står i det tekniske reglement under 79.019 og 79.020
http://www.dasu.dk/web/mrc/reglement_7

Ja, man skal have et fast nummer. Hvis du er ligeglad hvilket nummer du får skal du ikke gøre noget så bliver der tildelt et til dig.

Hej SiGNOUT tak for hjælpen. Ved du eller nogen andre hvad gebyret er på?

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

ux226 skrev:
Der står i 79.020 at bilerne forventes at være nummererede ved ankomst til banen, og i 79.019 står nogle temmeligt specifikke krav til hvordan numrene skal være udformet. Er det så kørerens eget ansvar at få produceret numre der opfylder kravene? Eller kan man købe numre fra DASU man er sikker på at kunne komme gennem teknisk kontrol med - og som vil kunne klare sig igennem en evt. protestsag?

Det er kørerens eget ansvar at der er nummer på bilen.
DASU sælger mig bekendt ikke klistermærker med startnumre.
Jeg tror de vil få problemer med fremstillingen af dem, ligesom alle andre kommer til at have det.

Den angivne font+størrelse passer kun indenfor det faste mål der er angivet hvis man har 1 tal på bilen. 2 cifre kan ikke være der.

Nogen vil måske mene at det bare er sædvanlig god stil når udvalget præsenterer noget "nyt og bedre".

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

SiGNOUT skrev:
ux226 skrev:

Det er kørerens eget ansvar at der er nummer på bilen.
DASU sælger mig bekendt ikke klistermærker med startnumre.
Jeg tror de vil få problemer med fremstillingen af dem, ligesom alle andre kommer til at have det.

Den angivne font+størrelse passer kun indenfor det faste mål der er angivet hvis man har 1 tal på bilen. 2 cifre kan ikke være der.

Nogen vil måske mene at det bare er sædvanlig god stil når udvalget præsenterer noget "nyt og bedre".

Ja... Generelt er jeg stærk tilhænger af at reglementet skal overholdes, selvom reglerne er underlige mange gange. Men I dette tilfælde er det jo som SiGNOUT skriver faktisk decideret umuligt at overholde reglen. Suk.

Jeg regner med at møde op til DM1 uden numre på bilen, og så håber jeg da på at komme ud at køre...

RB Fuel

RC-sport.dk

Titel:
Mesterkører
Mesterkører

Geografisk sted: Sneslev (ved ringsted)
Trond skrev:
Ved du eller nogen andre hvad gebyret er på?

100kr for fast nr. + 1.5kr i gebyr.

SiGNOUT skrev:

Ja, utrolig at Ralph ikke har gennemtænkt det, inden han skrev mål og reglerne.

ux226 skrev:
Ja... Generelt er jeg stærk tilhænger af at reglementet skal overholdes, selvom reglerne er underlige mange gange. Men I dette tilfælde er det jo som SiGNOUT skriver faktisk decideret umuligt at overholde reglen. Suk.

Jeg regner med at møde op til DM1 uden numre på bilen, og så håber jeg da på at komme ud at køre...

Vi har næsten aldrig overholdt reglerne til nr. For de nr. som har været tættest på at overholde reglerne de andre år. Der har klubbens navn stået på nr.

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

Geografisk sted: søborg
nu er jeg forvirret (igen :roll: )
får man nr når man møder op til dasu løb ,ligesom sidste år,UDEN at skulle betale xtra for det,altså indeholdt i det alm. løbsgebyr ?

SMRC
WWW.NEWHEADING.COM

Titel:
Mesterkører
Mesterkører

warner skrev:
får man nr når man møder op til dasu løb ,ligesom sidste år,UDEN at skulle betale xtra for det,altså indeholdt i det alm. løbsgebyr ?

Man kan vælge og købe et fast nr. i 2010 til 101.5kr i alt
Køber man fast nr. Så er det kun personen selv der må bruge det nr. i 2010 i den respektive klasse. Og året efter har man første ret til nr. inden en bestemt dato. Man skal selv sørge for at have nr. med.

Køber man ikke fast nr. Så bliver man tildelt et tilfældet ledig nr. til hver løb. Det er deltageren ejet ansvar, at have det nr. man har fået tildelt til hver løb i de respektive klasser.

Hvordan og hvor ledes det i praktisk kommer til at virke. Det er der ingen der helt ved. Men mon ikke klubberne har lidt gamle nr. liggende som folk kan bruge? Intet er sikkert. Og næsten intet overholder kravne.

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

warner skrev:

Henning, jeg vil opfordre dig til at læse de 20-30 linier der er de 2 punkter i reglementet omkring det. Der står bl.a. "Arrangørerne vil ikke fremover have pligt til at kunne levere numre."

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

Er der nogen der har gjort (t)udvalget opmærksom på det her?? Jeg mener kan 4 mand lave en så stor brøler(eller godkende det)!! finder de nok ikke nogen fejl selv?? 8) Hvis jeg havde rettigheden ville jeg kontakte dem..men jeg er desvære ikke gammel nok :roll: heeh

Steffen

RB FUEL
LOUISE RC
www.1-8.DK
www.tchobby.DK

Titel:
Mesterkører
Mesterkører

STEFFEN CULMSEE skrev:
Er der nogen der har gjort (t)udvalget opmærksom på det her??

Jeg har ikke, og kender heller ikke til nogen.
Men har heller ikke kompetence indenfor området.
Men kom gerne med konkret løsnings forslag, til regl som er muligt at overholde. Så sender jeg det da gerne ind til udvalget :wink:

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: //Danmark/Karup
Nu har jeg ikke lige læst op på det igen, men stod/står der ikke noget med skriftstørrelse? Det må vle være nok at folk bruger den størrelse, og så højden/breden selv regulere sig, der kan evt være minimun for størrelsen af det hvide...

Losi - 8IGHT-T 2.0 - DX3R
Team Orion CRF .28 WASP & .21 US SPEC
Team Orion VDS-1409 & Byron 25% Nitro

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

Må indrømme at jeg ikke helt fatter folks holdning til det her??? Dette er ikke et tiltag men en helt klar nedgang!

1. Betal 101.5,- til Dasu(til hvad)

2. Find en der kan lave klistermærker betal en opstart på min 375,- og derefter et eller andet pr.ark??? Ialt over 500,- pr klasse du kører??

3. Meget venligt for nye kører???

4. Smart skjult afgift til Dasu

Personligt vil jeg hellere skifte et par klistermærker i løbet af en dag end skulle igennem alt det det her. skriv endelig hvis det er noget smart jeg har overset ved denne nye regl?

Jeg opfordre alle til at glemme alt om de her numre! jeg vil have nogle hvide mærker med og en sprittus!! der er alligevel ingen der kan overholde reg 7. og slet ikke det her nr sjov

VH
Steffen

RB FUEL
LOUISE RC
www.1-8.DK
www.tchobby.DK

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

STEFFEN CULMSEE skrev:
Personligt vil jeg hellere skifte et par klistermærker i løbet af en dag end skulle igennem alt det det her. skriv endelig hvis det er noget smart jeg har overset ved denne nye regl?

Der står "Arrangørerne vil ikke fremover have pligt til at kunne levere numre."
Dvs. du skal stadig selv have numre med til din bil uanset om du vælger at betale 100kr for at reservere et fast nummer eller ej.

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

SiGNOUT skrev:
STEFFEN CULMSEE skrev:

Der står "Arrangørerne vil ikke fremover have pligt til at kunne levere numre."
Dvs. du skal stadig selv have numre med til din bil uanset om du vælger at betale 100kr for at reservere et fast nummer eller ej.

Ja Dennis det er jeg med på 8) men det jeg mener er: det gamle system var MEGET bedre!! og det her var ikke det ønske kørerne ønskede.. man ønskede et fast nr. for at det skulle være nemmere..det er det her ikke

RB FUEL
LOUISE RC
www.1-8.DK
www.tchobby.DK

Titel:
Juniorkører
Juniorkører

Geografisk sted: Skanderborg
Det virkede da meget godt ved JC. Gjord det ikke??? Men jeg tro, jeg er med på hvad Steffen mener, det er alt det administration bag tiltaget som får ideen til at falde lidt til jord, er det ikke...?

Jeg syntes personligt, det kunne være meget fedt hvis en køre fik et fast nummer som man på en eller anden måde kan forene ham med.

Steffen du kunne jo vælge 666 :lol:

Nej pjat... det er jo noget man bruger andre steder i i mortorsport, er det ikke noget med at Jan Magnussen altid køre med nr.23?

Jeg er for ideen, bare ikke alt det pladder og politik, med størrelser og administration. Det må være op til den enkle at lave et nummer som kan ses, og hvis dommeren ikke mener han kan se nummeret i farten, så må han sige det til den enkle.

Det finder sit helt eget leje.... Hen af vejen.

Titel:
RC freak
RC freak

Altså, det her er kørt helt af sporet. Hvor svært kan det lige være at lave numre?!? Til JC mødte jeg op med et klistermærke til en frysepose og en sprittus. Spurgte arrangørerne om det var godt nok - "ja ja" blev der svaret, men om jeg ikke hellere ville have en par almindelige numre i stedet for. Satte dem på karrossen og kørte.

Pointen med dette indlæg; hvis det viser sig at arrangørerne til DM1 ikke har numre til rådighed, så have en nødplan klar i form at et klistermærke og en sprittus. Jeg vil godt æde min gennemtrådte militærstøvle på at arrangørerne er revnende ligeglade med hvordan nummeret ser ud, bare det er der. Og jeg vil ligeledes vædde med at der ikke er nogen DASU officials der tør diske folk for forkerte numre. Hvis der overhovedet er nogen DASU officials...

Titel:
Mesterkører
Mesterkører

>>>DASU officials der tør diske folk<<<
Hvis de ikke tør håndhæve regler generelt. Så bør de ikke kunne få en løbs/dommer officials! (men sådan § som denne, bør der findes fornuftig måde at efterleve, så folk har mulighed for et dumt nr. til deres bil)

Men lige meget scala størrelse biler i offroad. Så er det næsten aldrig muligt at se nr. på bilen, hvis den er længer end 10 meter væk.
Så hvorfor have nr. på bilen?

Men ja. alt det administration gør det så svært og underligt. Hvad kan oplægget præcis være, så alle har mulighed for at lave et nr. til deres bil?
Proline har nogle flotte og billig nogen. De er desværre bare lidt små. Men de gange Tim c har haft dem på sin bil. Så ser det ud som de passer fint i størrelsen til 1:8 nitro buggy.
http://www.rcmodels.dk/product-7133-1114.php

Billede

Titel:
Seniorkører
Seniorkører

kim p skrev:
>>>DASU officials der tør diske folk<<<
Hvis de ikke tør håndhæve regler generelt. Så bør de ikke kunne få en løbs/dommer officials! (men sådan § som denne, bør der findes fornuftig måde at efterleve, så folk har mulighed for et dumt nr. til deres bil)

Men lige meget scala størrelse biler i offroad. Så er det næsten aldrig muligt at se nr. på bilen, hvis den er længer end 10 meter væk.
Så hvorfor have nr. på bilen?

Men ja. alt det administration gør det så svært og underligt. Hvad kan oplægget præcis være, så alle har mulighed for at lave et nr. til deres bil?
Proline har nogle flotte og billig nogen. De er desværre bare lidt små. Men de gange Tim c har haft dem på sin bil. Så ser det ud som de passer fint i størrelsen til 1:8 nitro buggy.
http://www.rcmodels.dk/product-7133-1114.php

Billede

Ja de er vildt fede!! det hvade været fedt hvis man kunne købe noget der var der i forvejen! evt hvade lavet en min-max størelse!

Jeg har taget skeen i den anden hånd og lagt et oplæg til tilbud hos et firma.. hvis det er overkommeligt økonomisk vil man kunne hente det nummer man har fået udleveret på dagen hos mig! men kun folk der IKKE har købt et fast nr hos DASU i klasserne 1:8 buggy og truggy!

Jeg vender tilbage

Steffen

RB FUEL
LOUISE RC
www.1-8.DK
www.tchobby.DK

Titel:
Nybegynder
Nybegynder

Geografisk sted: Lyngby
Fedt Steffen.....
Jeg har endvidere lavet print filer her: http://imageatwork.dk/nr.htm