RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er tors sep 09, 2010 1:51 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Grønskolling
Grønskolling

Geografisk sted: DK
nitro skrev:
jeg har haft min i omkring et år. har kørt på nogle små hop og en masse kørsel på grus.

Nogle dele som er gået i stykker flere gange eller andre ting som du har været utilfreds med?

Titel:
Seniorkører
Seniorkører
Brugeravatar

Jeg har ikke prøvet at ødelægge noget på bilen. Jeg syntes den kører rigtig godt, og hurtigt.

Titel:
Grønskolling
Grønskolling

nitro skrev:
Jeg har ikke prøvet at ødelægge noget på bilen. Jeg syntes den kører rigtig godt, og hurtigt.

Hvor henne har du købt den?

Titel:
Seniorkører
Seniorkører
Brugeravatar

jeg købte den i morfars til 1500kr med det hele, men de har den hvist ikke mere. kan lige prøve at se om jeg kan finde et link. :wink:

Titel:
Seniorkører
Seniorkører
Brugeravatar

hej prøv at se den her side: http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=724
de har nogle fine biler, men mt2eren er udsolgt. jeg har prøvet at bestille noget der var udsolgt på siden det tager ret langt tid før det kommer.
den her er ret billig: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33095

Titel:
Mesterkører
Mesterkører
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
CosworthDriver skrev:
Bjergfelt skrev:
Er det ikke nemmere at købe og finde reservedele til HPI end Ishima ? har siddet og ledt lidt på nettet.

Hvad ville være bedst at vælge:

HPI Trophy 4.6 til 2500 kr hos b2bonlineshop.dk/

Eller

Ishima RAVE M1.0S RTR til 2500 hos rcmodels.dk/

Jeg regner ikke med at skulle køre konkurrencer eller lign, skal kun bruges til hygge kørsel og komme ind i RC verden og prøve det an ;)

Ikke for at forvirre yderligere, men jeg mener nu at du bør overveje denne seriøst også, da det er en rigtig god RTR-Truggy:
http://www.modelsport.co.uk/?CallFuncti ... emID=33283

http://www.jespares.com/nitro-models?pa ... ory_id=118

Og hvis i har planer om at købe to biler, så kan i måske handle med Modelsport eller JE Spares om prisen. Ofte kan man få det fragtfrit leveret til DK, når man køber flere biler fra de engelske forhandlere.
Ellers prøv RCModels også, da de også har Hong Nor. HolmsRC har desuden også Hong Nor.
Mht. den HPI 4.6, så hører den ikke til de bedre biler på markedet. Jeg har haft en Hot Bodies Lightning Stadium Pro, som er en opgraderet model af HPI'en (bl.a. med diffs i hærdet stål, alutoppe på dæmperne, alubærearme osv.). Et af problemerne med HPI'en er diff'erne, som er bløde som smør. Og med en 4.6 motor kommer du til at skulle renovere diff's konstant. Selv min Hot Bodies med diffs i hærdet stål blev jævnligt knast. Så umiddelbart vil jeg ikke anbefale HPI'en.

Dernæst vil jeg anbefale dig at købe en Truggy fremfor en Buggy som begynder. En Truggy er mere "tilgivende" i sin kørestil, hvor en Buggy er meget mere "levende". Truggy'en som er bredere og har bredere hjul er meget mere stabil i sin køremåde. Monster trucks er efter min mening bare nogle store klodsede biler, som ikke har skyggen af køreegenskaber. Men det er jo smag og behag. :-)

Mht. HPI'en og Ishima'en som du nævner, ville jeg klart vælge Ishima'en.

Davs.

Du må have været meget uheldig med din HPI truggy. De er faktisk MEGET holdbare - også differentialerne :wink: . Som andre har skrevet, findes der mange forskellige RTR truggies på markedet. Det som er det svage led ved mange RTR biler, er motorerne. Jeg ved, at HPI motorerne er rigtig gode og lette at have med at gøre i forhold til mange andre og ikke mindst HPI motorerne er holdbare.
Jeg vil ikke kritisere andre mærker eller skamrose HPI, men blot komme med nogle facts.

Bjarne Petersson
XRAY 808/Novarossi/Byron/Savöx
NOSRAM:rs21rr/LiFePo/dæk/3000 mAh AA batterier

Titel:
Juniorkører
Juniorkører
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro - Kbh
Lille-bror skrev:
CosworthDriver skrev:
Bjergfelt skrev:
Er det ikke nemmere at købe og finde reservedele til HPI end Ishima ? har siddet og ledt lidt på nettet.

Hvad ville være bedst at vælge:

HPI Trophy 4.6 til 2500 kr hos b2bonlineshop.dk/

Eller

Ishima RAVE M1.0S RTR til 2500 hos rcmodels.dk/

Jeg regner ikke med at skulle køre konkurrencer eller lign, skal kun bruges til hygge kørsel og komme ind i RC verden og prøve det an ;)

Ikke for at forvirre yderligere, men jeg mener nu at du bør overveje denne seriøst også, da det er en rigtig god RTR-Truggy:
http://www.modelsport.co.uk/?CallFuncti ... emID=33283

http://www.jespares.com/nitro-models?pa ... ory_id=118

Og hvis i har planer om at købe to biler, så kan i måske handle med Modelsport eller JE Spares om prisen. Ofte kan man få det fragtfrit leveret til DK, når man køber flere biler fra de engelske forhandlere.
Ellers prøv RCModels også, da de også har Hong Nor. HolmsRC har desuden også Hong Nor.
Mht. den HPI 4.6, så hører den ikke til de bedre biler på markedet. Jeg har haft en Hot Bodies Lightning Stadium Pro, som er en opgraderet model af HPI'en (bl.a. med diffs i hærdet stål, alutoppe på dæmperne, alubærearme osv.). Et af problemerne med HPI'en er diff'erne, som er bløde som smør. Og med en 4.6 motor kommer du til at skulle renovere diff's konstant. Selv min Hot Bodies med diffs i hærdet stål blev jævnligt knast. Så umiddelbart vil jeg ikke anbefale HPI'en.

Dernæst vil jeg anbefale dig at købe en Truggy fremfor en Buggy som begynder. En Truggy er mere "tilgivende" i sin kørestil, hvor en Buggy er meget mere "levende". Truggy'en som er bredere og har bredere hjul er meget mere stabil i sin køremåde. Monster trucks er efter min mening bare nogle store klodsede biler, som ikke har skyggen af køreegenskaber. Men det er jo smag og behag. :-)

Mht. HPI'en og Ishima'en som du nævner, ville jeg klart vælge Ishima'en.

Davs.

Du må have været meget uheldig med din HPI truggy. De er faktisk MEGET holdbare - også differentialerne :wink: . Som andre har skrevet, findes der mange forskellige RTR truggies på markedet. Det som er det svage led ved mange RTR biler, er motorerne. Jeg ved, at HPI motorerne er rigtig gode og lette at have med at gøre i forhold til mange andre og ikke mindst HPI motorerne er holdbare.
Jeg vil ikke kritisere andre mærker eller skamrose HPI, men blot komme med nogle facts.

Hej
Mine diffs var ikke særlig holdbare, selvom det var med tandhjul i hærdet stål (Pro-udgaven). En af mine kammi'er har for nyligt købt en HPI Trophy 3.5 og han har vist også lidt problemer med diff'erne (som er "standard" stål - ikke hærdet). Desuden havde jeg en del problemer med diffhusene, som heller ikke var for gode. Skruerne raslede ud i bunden og når man så kørte over noget, blev der rykket noget i skruerne, så gevindene gik i stykker. Jeg prøvede bl.a. med locktite (selvom det er plastichuse) og med andre skruer, for at forhindre dem i at "smutte ud", men problemet fortsatte. Så jeg havde altid to ekstra diffhuse med mig, når jeg var på bane. Men det var bare mine erfaringer. De nye Hot Bodies Pro-biler er jeg ikke i tvivl om er rigtig gode (D8 og D8T)! :-)
En RTR-buggy med en god motor er en Hobao Hyper 7 Black Edition (eller Hyper 7.5 eller 8.5). 3 af mine kammi'er har købt Hyper 7 Black Edition's og de rykker virkelig godt! Kun servoerne er svage punkter, men det er det jo næsten stort set på alle RTR-biler. :-)

Bjergfelt, bare lige til info, så vær' obs på at den Hpi mt2 G3.0 er en scala 1:10 bil og ikke en 1:8 som Ishima'en og HPI Trophy'en. Så den er lidt mindre.

Xray T2R Pro

Titel:
Grønskolling
Grønskolling

Tak alle jeres fine input :D

Jeg overvejer stadig meget Ishima Rave M1.0S, men er der slet ingen som har erfaringer med denne?

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Odder, Østjylland
Prøv evt. at spørge inde på SMRC's forum www.smorc.dk , jeg ved der er nogen stykker derinde der kører Ishima.

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: //Danmark/Karup
Som Carsten skriver, prøv smorc.dk de har et jonior hold i klubben som vist nok kun kører med Ishima... Pm evt JessK, jeg mener det har ham der ved noget om det...

Losi - 8IGHT-T 2.0 - DX3R
Team Orion CRF .28 WASP & .21 US SPEC
Team Orion VDS-1409 & Byron 25% Nitro

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]