Bjergfelt skrev:
Er det ikke nemmere at købe og finde reservedele til HPI end Ishima ? har siddet og ledt lidt på nettet.
Hvad ville være bedst at vælge:
HPI Trophy 4.6 til 2500 kr hos b2bonlineshop.dk/
Eller
Ishima RAVE M1.0S RTR til 2500 hos rcmodels.dk/
Jeg regner ikke med at skulle køre konkurrencer eller lign, skal kun bruges til hygge kørsel og komme ind i RC verden og prøve det an

Ikke for at forvirre yderligere, men jeg mener nu at du bør overveje denne seriøst også, da det er en rigtig god RTR-Truggy:
http://www.modelsport.co.uk/?CallFuncti ... emID=33283http://www.jespares.com/nitro-models?pa ... ory_id=118Og hvis i har planer om at købe to biler, så kan i måske handle med Modelsport eller JE Spares om prisen. Ofte kan man få det fragtfrit leveret til DK, når man køber flere biler fra de engelske forhandlere.
Ellers prøv RCModels også, da de også har Hong Nor. HolmsRC har desuden også Hong Nor.
Mht. den HPI 4.6, så hører den ikke til de bedre biler på markedet. Jeg har haft en Hot Bodies Lightning Stadium Pro, som er en opgraderet model af HPI'en (bl.a. med diffs i hærdet stål, alutoppe på dæmperne, alubærearme osv.). Et af problemerne med HPI'en er diff'erne, som er bløde som smør. Og med en 4.6 motor kommer du til at skulle renovere diff's konstant. Selv min Hot Bodies med diffs i hærdet stål blev jævnligt knast. Så umiddelbart vil jeg ikke anbefale HPI'en.
Dernæst vil jeg anbefale dig at købe en Truggy fremfor en Buggy som begynder. En Truggy er mere "tilgivende" i sin kørestil, hvor en Buggy er meget mere "levende". Truggy'en som er bredere og har bredere hjul er meget mere stabil i sin køremåde. Monster trucks er efter min mening bare nogle store klodsede biler, som ikke har skyggen af køreegenskaber. Men det er jo smag og behag.

Mht. HPI'en og Ishima'en som du nævner, ville jeg klart vælge Ishima'en.
Du må have været meget uheldig med din HPI truggy. De er faktisk MEGET holdbare - også differentialerne
. Som andre har skrevet, findes der mange forskellige RTR truggies på markedet. Det som er det svage led ved mange RTR biler, er motorerne. Jeg ved, at HPI motorerne er rigtig gode og lette at have med at gøre i forhold til mange andre og ikke mindst
.
Jeg vil ikke kritisere andre mærker eller skamrose HPI, men blot komme med nogle facts.