RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er lør sep 04, 2010 1:07 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Så blev skaderne gjort op efter DDE ;) (tungt post)
Juniorkører
Juniorkører

Geografisk sted: Sneslev (ved Ringsted)
Hep,

Har lige brugt weekenden på at skrue spand efter DDE (har ikke rigtig gidet før nu :) ), og tog et par billeder undervejs, bare hvis nogen keder sig.

To ting jeg har lært:
1) Få fat i noget bedre værktøj. Skal godt nok ha' fat i nogen nøgler der virker bedre end dem jeg har nu.
2) Se 1)

Anyway, historien går som følger:
Billede
Sådan startede den med at se ud ... Lidt træt, meget mudret, og lidt mere træt.

Billede
Billede
Mudder var der alle vegne

Anyway, jeg begyndte at splitte den ad og blev enig med mig selv om at det nok godt kunne betale sig aht WAF* at vaske den lidt før jeg skruede videre - mit kontor flyder med alle mulige andre ting, så det her stykke skruearbejde foregik i stue og soveværelse.

Billede
Sådan blev det - forenden røg af, og en tur i badekarret :)

Billede
Under forsøget på at få radioboksen af gik det op for mig at der faktisk sad så meget jord i bunden af den at det var svært at se hvor der skulle være skruer :)

Billede
Anyway, af med radioboksen, en pose omkring luftfilteret (så der ikke kom alt for meget ekstra snavs i karb'en) og så under bruseren med resten af bilen også. Det hjalp da lidt på sagerne.

Billede
Dagen efter. Forenden er en tur på operationsbordet. Den havde mærkeligt nok kun brugt et enkelt leje - det ved cvd'en ned til centerdiffet. Samtidig skulle de øverste A-arme lige skiftes pga nye uprights, CVD'er og turnbuckles(dé var en helt anden sag - der var alle lejer blevet til samlede klodser af rust).
Samtidig fik den en smule lejefedt på alle anlægsflader og en hurtig afpudsning med korn120 på akslerne.

Billede
Back in all its glory ;)

Billede
Et godt eksempel på hvordan alle hjullejerne så ud ;)

Billede
Af med motor osv så man kan komme til. Jeg skulle alligevel ha' centerdiffet ud (det havde brugt det ene leje) og se om jeg kunne regne ud hvorfor jeg ikke har haft nogen bagbremse overhovedet på den her bil. Det viste sig nu ret hurtigt ... Jeg havde vendt kaliberen til bagbremsen forkert, så den nåede aldrig at trykke ordentligt på skiven *suk*

Billede
Jeg var åbenbart den eneste der ikke døjede med døde koblingslejer efter DDE. Og jo, den er beskidt - og nej, den bliver ikke renset ;)
Formålet med operationen var ikke at få bilen tilbage til en "blær et som ny" tilstand, det har jeg ikke tålmodighed til. Den skulle bare tilbage til en virkende tilstand hvor der ikke var noget skidt der ødelagde mere end allerede gjort. Alt det "kosmetiske skidt" interesserer mig ikke.

Billede
Sådanne ... Nu med bagende og motor igen - og en masse nye skruer. Bestilte et komplet skruekit fra JE Spares - dét kan godt anbefales. Om man kan finde skruerne i bedre kvaliteter har jeg iingen anelse om, men det var en befrielse ikke at skulle redde så mange skruer som muligt (når man nu vidste der var rigeligt af alle slags på lager).

Billede
Billede
Sådanne, så ligner den næsten sig selv igen ... Bortset lige fra den helt afsindige hjulgeometri på forhjulene - tror sgu de har sendt mig nogen forkerte CVD'er, de er i hvert fald latterligt korte :(

Billede
Billede
Carbon og lilla alu en mas ;)

Billede
Brugsens den billige motorrens virker sgu - min tank lignede en firkantet jordknold før - men med lidt hjælp fra det motorrens er nitrorester osv væk.

Billede
Her samlet, med nye hjul. Geometrien er som sagt en anelse vild, men jeg er bange for at cvd'erne falder ud inde ved diffet hvis jeg rejser hjulene mere op. Må lige se ad hvad jeg kan gøre for at rette lidt op på situationen. Det skulle ellers være nogen farligt fine GPM dimser, men lige lovligt korte ser de ud.

Billede
Og med nye RDL hjul ;) De er jo så fine at man næsten ikke nænner at køre med dem ... ;)

Anyway,
10 lejer
2 turnbuckles (kun 1, men skiftet parvis)
2 uprights (de gamle var noget trætte efter en MT kørte over mit forhjul og trak skruen ud af den ene turnbuckle)
2 øvre A-arme (de gamle passede ikke til den caster de nye uprights kom med, åbenbart - i hvert fald passede alting af røv)
½ bøtte motorrens

Og så fik den samtidig et par nye cvd'er af andre årsager, plus en bagbremse ;)

-Og I siger bare til hvornår jeg skal stille op igen, kombineret løb og undskyldning for at skrue bil skal man jo ikke kimse af :)

Nåja, der kan findes lidt flere og lidt større billeder på
http://fotoarkiv.com/gallery2/v/misc/rc/hyper7/efterdde/
hvis det har interesse.

/Tommy

Titel:
Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Hehe fin gennemgang af hvad der venter efter et rigtigt "mudderløb" det ser ofte værre ud end det er (specielt i kroner/øre). Har selv et lign. projekt foran mig, har indtil videre kun skilt den ad skyllet den og praktisk taget dyppet den i WD-40 :-)

Hvis DASU Cup kalenderen også næste år har et stort hul omkring juli måned, tror jeg vi satser på at afvikle DDE 2007 med lidt bedre vejr forhold :-D

http://www.team-holte.dk

Titel:
Juniorkører
Juniorkører

Obi skrev:
Hehe fin gennemgang af hvad der venter efter et rigtigt "mudderløb" det ser ofte værre ud end det er (specielt i kroner/øre). Har selv et lign. projekt foran mig, har indtil videre kun skilt den ad skyllet den og praktisk taget dyppet den i WD-40 :-)

Hehe, ja, i kroner/øre var det egentlig ikke så slemt - bortset fra at jeg skulle ha' turnbuckles og alt det dér efter at være blevet kørt over (tror dog de var lidt svagelige i forvejen, så det var sket før eller siden alligevel).
Og god fornøjelse med projektet når du når videre ;)
Jeg skal i hvert fald ha' bygget min Inferno op igen så den kan blive mudderbil i stedet for Hyper'en ;)

Obi skrev:
Hvis DASU Cup kalenderen også næste år har et stort hul omkring juli måned, tror jeg vi satser på at afvikle DDE 2007 med lidt bedre vejr forhold :-D

Hehe, ja, det kunne da godt tænkes det var en idé :)
Selv om jeg egentlig syntes at regnen i selve løbet var en fed detalje, det gav lidt mere spænding i den ellers lidt kedelige midte af løbet ;)

/Tommy

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Odder, Østjylland
Tjae, spændende det kan man da godt kalde det. :D

Jeg synes nu at en MT med 1.5kg mudder pakket ind i bagenden omkring diffet, gør det til en anderledes oplevelse at køre.

Jeg er nok en smule mere anal, med hensyn til rengøringen.

Her er et før billede.
Billede

Og her er efter rengøringen.
Billede

Titel:
RC freak Supporter
RC freak Supporter

Geografisk sted: Kølkær
NeoBart, det der er jo ikke den samme bil (ros for rengøring!).

Og ellers meget fin gennemgang længere oppe.

Jeg vil dog lige kommentere at skidtet mellem motorens køleribber godt kan gå hen og få funktionel betydning, da en ren motor får bedre køling end en beskidt.

Sprængfyldt af knaldgode idéer...
http://www.futterama.dk
CEN Matrix buggy med GO .21 Pro

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabenraa
Den camber på dine forhjul skal du have gjort noget ved. De må være for korte de CVD'er hvis de hopper ud ved mere positiv camber.

FG Monster Beetle
Team Associated B4 Factory Team
Corally RDX

Titel:
Nybegynder
Nybegynder
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød
min mta står som den blev sat om aftnen da jeg kom hjem fra dde..
var lige ude og se til den og mudderet er som sten og der er ikke et hjul der kan dreje :( det er vist godt jeg har hele vinteren til at tage mig sammen...ellers har man jo sin buggy :D

Titel:
Juniorkører
Juniorkører

NeoBart hvad har du brugt til rengøring, den er jo blevet som ny.

Titel:
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Odder, Østjylland
Den har bare været skilt helt ad.

Og så lige en gang WD40 på al plastic. Så skinner den som ny.

Basta skum fælgrens er rigtig godt til at fjerne olierester og fedt.

Titel:
Juniorkører
Juniorkører

NeoBart skrev:
Jeg er nok en smule mere anal, med hensyn til rengøringen.

En smule!? :D
Damn den blev flot. Hvor skal jeg sende min hen for at den kan få samme tur? ;)

NeoBart skrev:
Team Losi LST2
Team Losi LST2 LRP z.28R spec3

Aaaaah, dér var åbenbaringen. Du har bare skruet LRP kværnen over på den anden bil og taget billederne ;)

/Tommy

Titel:
Juniorkører
Juniorkører

CasperRasmussen skrev:
Den camber på dine forhjul skal du have gjort noget ved. De må være for korte de CVD'er hvis de hopper ud ved mere positiv camber.

Yeah, jeg lod dem bare sidde så jeg lige en gang mere kunne studste over hvad faen jeg ku' ha' gjort forkert.
Nå, fuck det, jeg laver lige en knokkelledstransplantation til de gamle CVD'er og propper dem i i stedet. Så kan den da lidt igen ;)

/Tommy

Titel:
RC freak Supporter
RC freak Supporter
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
NEOBART: Det der, er fandme i orden. Sådan skal en bil se ud efter et løb. Det kan i andre sgu godt lære lidt af :)

TM G4 Evo 1:10 - Losi Mini-T LiPo Powered
Toro 300 Brushless Powered Wing
Yamaha R46 :):) - Nu på 2 hjul..uha det er farligt ;)

Titel: DDE
Seniorkører
Seniorkører

Geografisk sted: Sydsjælland
Neobart, den rengøring er sgu i orden. Men som du selv skriver, det er jo også en del af det sjove, at få lov at skrue, optimere (i dette tilfælde rengøre) og samle.

Yes, lad os få et DDE i bedre vejr, og lad så os elkørere stille med nogle hold. Bare godt med batterier, og så skulle vi nok kunne nå at skifte løbende.

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil ... ipc=108066

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]