Hep,
Har lige brugt weekenden på at skrue spand efter DDE (har ikke rigtig gidet før nu

), og tog et par billeder undervejs, bare hvis nogen keder sig.
To ting jeg har lært:
1) Få fat i noget bedre værktøj. Skal godt nok ha' fat i nogen nøgler der virker bedre end dem jeg har nu.
2) Se 1)
Anyway, historien går som følger:
Sådan startede den med at se ud ... Lidt træt, meget mudret, og lidt mere træt.
Mudder var der alle vegne
Anyway, jeg begyndte at splitte den ad og blev enig med mig selv om at det nok godt kunne betale sig aht WAF* at vaske den lidt før jeg skruede videre - mit kontor flyder med alle mulige andre ting, så det her stykke skruearbejde foregik i stue og soveværelse.
Sådan blev det - forenden røg af, og en tur i badekarret
Under forsøget på at få radioboksen af gik det op for mig at der faktisk sad så meget jord i bunden af den at det var svært at se hvor der skulle være skruer
Anyway, af med radioboksen, en pose omkring luftfilteret (så der ikke kom alt for meget ekstra snavs i karb'en) og så under bruseren med resten af bilen også. Det hjalp da lidt på sagerne.
Dagen efter. Forenden er en tur på operationsbordet. Den havde mærkeligt nok kun brugt et enkelt leje - det ved cvd'en ned til centerdiffet. Samtidig skulle de øverste A-arme lige skiftes pga nye uprights, CVD'er og turnbuckles(dé var en helt anden sag - der var alle lejer blevet til samlede klodser af rust).
Samtidig fik den en smule lejefedt på alle anlægsflader og en hurtig afpudsning med korn120 på akslerne.
Back in all its glory
Et godt eksempel på hvordan alle hjullejerne så ud
Af med motor osv så man kan komme til. Jeg skulle alligevel ha' centerdiffet ud (det havde brugt det ene leje) og se om jeg kunne regne ud hvorfor jeg ikke har haft nogen bagbremse overhovedet på den her bil. Det viste sig nu ret hurtigt ... Jeg havde vendt kaliberen til bagbremsen forkert, så den nåede aldrig at trykke ordentligt på skiven *suk*
Jeg var åbenbart den eneste der ikke døjede med døde koblingslejer efter DDE. Og jo, den er beskidt - og nej, den bliver ikke renset
Formålet med operationen var ikke at få bilen tilbage til en "blær et som ny" tilstand, det har jeg ikke tålmodighed til. Den skulle bare tilbage til en virkende tilstand hvor der ikke var noget skidt der ødelagde mere end allerede gjort. Alt det "kosmetiske skidt" interesserer mig ikke.
Sådanne ... Nu med bagende og motor igen - og en masse nye skruer. Bestilte et komplet skruekit fra JE Spares - dét kan godt anbefales. Om man kan finde skruerne i bedre kvaliteter har jeg iingen anelse om, men det var en befrielse ikke at skulle redde så mange skruer som muligt (når man nu vidste der var rigeligt af alle slags på lager).
Sådanne, så ligner den næsten sig selv igen ... Bortset lige fra den helt afsindige hjulgeometri på forhjulene - tror sgu de har sendt mig nogen forkerte CVD'er, de er i hvert fald latterligt korte
Carbon og lilla alu en mas
Brugsens den billige motorrens virker sgu - min tank lignede en firkantet jordknold før - men med lidt hjælp fra det motorrens er nitrorester osv væk.
Her samlet, med nye hjul. Geometrien er som sagt en anelse vild, men jeg er bange for at cvd'erne falder ud inde ved diffet hvis jeg rejser hjulene mere op. Må lige se ad hvad jeg kan gøre for at rette lidt op på situationen. Det skulle ellers være nogen farligt fine GPM dimser, men lige lovligt korte ser de ud.
Og med nye RDL hjul

De er jo så fine at man næsten ikke nænner at køre med dem ...
Anyway,
10 lejer
2 turnbuckles (kun 1, men skiftet parvis)
2 uprights (de gamle var noget trætte efter en MT kørte over mit forhjul og trak skruen ud af den ene turnbuckle)
2 øvre A-arme (de gamle passede ikke til den caster de nye uprights kom med, åbenbart - i hvert fald passede alting af røv)
½ bøtte motorrens
Og så fik den samtidig et par nye cvd'er af andre årsager, plus en bagbremse
-Og I siger bare til hvornår jeg skal stille op igen, kombineret løb og undskyldning for at skrue bil skal man jo ikke kimse af
Nåja, der kan findes lidt flere og lidt større billeder på
http://fotoarkiv.com/gallery2/v/misc/rc/hyper7/efterdde/
hvis det har interesse.
/Tommy