RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er man okt 22, 2018 4:02 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Grønskolling
Grønskolling

Hejsa RCfreaks.

Jeg har netop fået støvet min gamle Tamiya 1025 M Hummer (1/12) elektriske off-road buggy af, og efter at have fyret lidt krudt af og på batteriet kører den igen rigtigt fint.

Jeg malede den i sin tid med en spraymaling for at give den et ganske simpelt "dessert storm look" - totalt sandfarvet! Jeg har dog lyst til at forsøge mig med et mere detaljeret og flashy look, men jeg ved ikke hvordan jeg lettest får den gamle maling af! Jeg har forsøgt med at spray'e lidt ny farve ovenpå det gamle, men det fungerer ikke rigtigt - jeg vil altså gerne i bund uden selvfølgelig at ætse/smadre mit chassis. Det er en gammel karl og jeg ved ikke om man kan få det chassis længere - hvis man kan køber jeg gerne et nyt for at slippe for bøvlet :D

Jeg håber, at nogen har erfaringer med spraymaling og ikke mindst fjernelse af det - jeg har forsøgt med terpentin og også acetone. Begge dele ser ok ud, men det er omstændigt arbejde! Jeg så et andet sted, at man måske kan smøre den helt ind i brun sæbe og lade den stå i lufttæt pose (det klassiske gamle råd)... kan det virke på spraymaling på plast chassis??

Juniorkører
Juniorkører

Geografisk sted: Færøerne; Torshavn
for det første heder det ikke et "chassis" men "body".

jeg kan kun finde den her bil: http://www.etamiya.com/shop/tamiya-57762-tamiya-xb-m1025-humvee-rtr-esc-pro-built-p-90000319.html

men det er ikke en buggy, og jeg ved ikke helt om man kan få en ny "body" til den

http://www.youtube.com/user/sfolsen

subskribe!!!

RC freak
RC freak

For det første; er det "karrossen" eller chassiset (bunden) vi snakker om her? Begge er nemlig i plastik på din model. Din karrosse er i hård plast hvilket gør det lidt sværere, men jeg har set en person sandblæse et hård-plast karrosse før hvor sandblæsepistolen var sat på lavt tryk. Du kan også prøve glasblæsning, igen på lavt tryk. Ellers prøv ebay, der kan man sgu nærmest finde alt.

Grønskolling
Grønskolling

ahh ja, sorry - body selvfølgelig! :roll:

jeg så en video på you tube med noget "power spray" - det ser da let ud! :D

Grønskolling
Grønskolling

Update: Jeg har prøvet lidt forskelligt, men der er vist ikke noget vidundermiddel - det bedste har været at smøre den i tykt lag brun sæbe og smide den i en pose i 1 døgn - jeg vil nok anbefale flere døgn! Jeg kunne vaske en del af malingen af - jeg prøvede bremsevæske som anbefalet mange steder på nettet, men det ser ud til at misfarve plastiken en smule... Jeg maler og hygger vist bare med den her body og venter på min nye fundet på ebay.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]