RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er fre aug 23, 2019 4:01 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Grønskolling
Grønskolling

Hej herinde.

Jeg er fået fat i en sinyih ax5 rc bil med en OS 30 motor, men jeg kan simpelthen ikke få den side motor til at kører ordentligt.

Den starter næsten uden problemer (en del gas) men går ud hele tiden specielt når jeg trykker på brems
Jeg kan ikke få den ned i tomgang efter start.

Er der en venlig sjæl omkring ølgod der vil hjælpe med at få styr på karburator settings

Mvh
Whobat

RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn
whobat skrev:
Hej herinde.

Jeg er fået fat i en sinyih ax5 rc bil med en OS 30 motor, men jeg kan simpelthen ikke få den side motor til at kører ordentligt.

Den starter næsten uden problemer (en del gas) men går ud hele tiden specielt når jeg trykker på brems
Jeg kan ikke få den ned i tomgang efter start.

Er der en venlig sjæl omkring ølgod der vil hjælpe med at få styr på karburator settings

Mvh
Whobat

Davs og velkommen.

Som altid er det lettest at tage ud til nærmeste RC brændstof klub, og få en erfaren kører til at gennemgå din bil.

Ellers lyder det som om, din tomgangshastighed skrue ikke er justeret korrekt. Tag luftfilteret af og se ned gennem karburatoren. Når din gasservo står i neutral position (tomgang og uden bremserne aktiveres), skal gasspjældet være lukket næsten helt i. Der skal være en sprække på ca. 1 mm. som udgangspunkt. Bremser du nu, skal spjældet ikke lukke yderligere. Gør det det, skal du skrue tomgangshastigheds skruen ind, indtil skruen stopper spjældet ved ca. 1 mm. åbning.

Motorjustering:
Læs denne tråd igennem og se videoerne. Så burde du kunne lære det grundlæggende.

viewtopic.php?f=1&t=8210

Held og lykke :D

XRAY XB9
FX Engines HPI NOSRAM HUDY Byron Sanwa Savöx Proline Hot Bodies Ultimate

Senest rettet af Lille-bror man okt 03, 2011 6:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Grønskolling
Grønskolling

Jeg ville gerne at der var nogle der havde styr på de 3 skruer, da jeg er helt grøn, og det skulle jo gerne være ASAP da mine unger er meget utålmodige, og jeg er helt grøn med nitro motore.

Ville gerne at der var en omkring ølgod der ville bruge lidt tid på at få den indstillet bare sådan nogenlunde så den kan køre ude i vores have.

Jeg giver meget gerne en bajer, og kører også gerne for at få hjælp.

Seniorkører
Seniorkører

Geografisk sted: Storring
Hej
Hvis du har mod på selv at skrue lidt i den, kan du på min hjemmeside under "information om nitromotorer" læse en række artikler jeg har skrevet for rookies - netop omkring justering, tilkøring og vedligeholdelse af nitromotorer. Med illustrationer.
Du skal have fat i fabriksindstillingerne på motoren - check min side under Motormanualer.
Vil gerne hjælpe dig - men bor nær Århus.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]