RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er ons okt 16, 2019 11:56 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn okt 23, 2011 9:23 pm 
Grønskolling
Grønskolling

Tilmeldt: fre nov 26, 2010 11:20 pm
Indlæg: 15
Hej..

Jeg har lige renoveret min Go-Gx 5+2 motor med nye lejer, cylinder, stempel og plejestang.
Så kom jeg til at tænke med hensyn til tilkøring, går egentlig ud fra den skal tilkøres som en ny motor igen.?
Er jeg helt forkert på den eller.?

Mvh.
Martin B

_________________
Mvh.

Martin B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn okt 23, 2011 9:28 pm 
Seniorkører
Seniorkører

Tilmeldt: søn jul 01, 2007 9:41 pm
Indlæg: 103
Geografisk sted: Bjerringbro
Ja, der er rigtigt, at når du har sat nyt stempel og cylinder i skal den tilkøres igen. På samme måde, som da motoren var ny.

_________________
Med Venlig Hilsen
Holm

www.ABEC35.com
http://www.HolmsRC.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn okt 23, 2011 10:39 pm 
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 8:17 am
Indlæg: 736
Geografisk sted: Frederikshavn
Davs.

Burde Martin ikke have ventet med den nye plejlstang, eller skal han blot sætte en ny i efter tilkøringen?

_________________
http://www.rcmodel.dk
http://www.NorthTQ.com
Bjarne Petersson
XRAY XB9
FX Engines HPI NOSRAM HUDY Byron Sanwa Savöx Proline Hot Bodies Ultimate


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn okt 23, 2011 11:55 pm 
Grønskolling
Grønskolling

Tilmeldt: fre nov 26, 2010 11:20 pm
Indlæg: 15
Jov ved godt den skal skiftes igen efter tilkøring.. :)
Men den sad på i det cylinder sæt jeg købte, har en ny til at ligge der skal i.
Har bare et lille problem, er lidt under tidspres til JC4 i varde, og mangler også stadig lige at få fixet bagtøjet op
og så lige samle bilen igen og få den tilkørt.
Så tager cancen og venter til efter løbet med at skifte plejestangen igen.. :)

_________________
Mvh.

Martin B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man okt 24, 2011 6:44 am 
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 19, 2009 8:17 am
Indlæg: 736
Geografisk sted: Frederikshavn
Ok. Du ved, hvad du gør :)

Ja, så længe du varmer motoren godt før hver start under tilkøringen, burde der ikke være noget problem :D

_________________
http://www.rcmodel.dk
http://www.NorthTQ.com
Bjarne Petersson
XRAY XB9
FX Engines HPI NOSRAM HUDY Byron Sanwa Savöx Proline Hot Bodies Ultimate


Top
 Profil  
 
Indlæg: man okt 24, 2011 5:22 pm 
Seniorkører
Seniorkører

Tilmeldt: søn apr 03, 2005 9:02 pm
Indlæg: 232
Geografisk sted: søborg "hills"
den skal bare skrues godt ind,så skal den hurtigt vænne sig til livet på det støvede underlag :D
glæder mig som et lille barn til at stå i den tykke røg af nitro i ridehallen igen :P
seeees

_________________
TLR GP by : TEAM HOLTE
http://WWW.HOLTE-MODELHOBBY.DK
smrc
TLR EP by : HORIZON
http://WWW.HORIZONHOBBY.CO.UK


Top
 Profil  
 
Indlæg: man okt 24, 2011 5:24 pm 
RC freak
RC freak
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 15, 2005 8:47 pm
Indlæg: 876
Geografisk sted: Odder, Østjylland
Jeg håber ikke jeg kommer til at stå i røg fra min ESC igen. Men røg fra nitro kan jeg godt leve med. Glæder mig til to dages ræs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs nov 01, 2011 6:42 pm 
Grønskolling
Grønskolling

Tilmeldt: fre nov 26, 2010 11:20 pm
Indlæg: 15
Så er den sg ved at være kørt til, men synes den er noget dreven når den skal starte, den skal stå længe på startboxen, og den spytter meget ud af potten, tænker om jeg skal have lsn skruen længere ind.? Kan det passe mit gløderør måske allerede er dårligt.
Det ligesom om hvis man pumper bilen ned på boxen, så kommer den sådan i nogle små prut, og så starter den til sidst.? :shock:

_________________
Mvh.

Martin B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs nov 01, 2011 7:57 pm 
Seniorkører
Seniorkører

Tilmeldt: søn jul 01, 2007 9:41 pm
Indlæg: 103
Geografisk sted: Bjerringbro
En nitro motor kan godt være lidt hård ved gløderøret under tilkørring. Det er helt normalt, at der ryger et gløderør eller 2 under tilkørring.

_________________
Med Venlig Hilsen
Holm

www.ABEC35.com
http://www.HolmsRC.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs nov 01, 2011 8:30 pm 
Grønskolling
Grønskolling

Tilmeldt: fre nov 26, 2010 11:20 pm
Indlæg: 15
Okay, havde godt nok den tanke, men blev så i tvivl, da jeg godt kunne få den startet, men efter lidt kørsel, var det nemlig helt slemt, og når den så endlig kom igang, ville den ikke rigtig tage noget gas..
Men prøver sg lige at smide en ny i, og så forsøger jeg igen, så jeg kan blive færdig med at tilkøre den.. :)

_________________
Mvh.

Martin B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør nov 12, 2011 6:44 pm 
Seniorkører
Seniorkører

Tilmeldt: lør feb 02, 2008 5:40 pm
Indlæg: 248
Geografisk sted: Storring
Hej Martin

2 ting jeg har erfaret med Go´s GX motorerne:

De går bedst på et T3 rør - uanset temperatur osv.

Når du har tilkørt motoren, skal du fjerne alu toppakningen ( shim ) da den kun er der for at sænke kompressionen under tilkøring ( beskytte stempel, plejlstang, krumtapsøle og krumtaplejerne ). Tilbage skal så kun være den ene kobberpakning. Den anden som følger med motoren, skal kun sættes i hvis du kører med 30 % nitro.

Det er ikke noget jeg har kunnet læse nogen steder, men udregner ( og udmåler ) man det optimale kompressionsforhold ( med 25 % nitro ), skal den tykke alu-skive ud !
Du kan med det samme mærke en mere rolig tomgang, og lidt mere UMF når du letter - forudsat at karburatoren er indstillet optimalt naturligvis.

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

_________________
www.nitromekanikeren.dk
Boca ceramic bearings


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
cron
POWERED_BY
Danish translation & support by Olympus DK Team